Egy tüneményes, nagyon érdeklődő és tanulnivágyó fiúcsemete boldog édesanyja vagyok. Szeretném bemutatni néhány egyszerű saját készítésű játékunkat, ajándékunkat, hátha más is hasznát veszi... Ha tetszenek, légy rendszeres olvasóm, várlak vissza... (Harsányi Éva)

2011. december 9., péntek

SK karácsonyi ajándék ötlet: gyógyszeres neszeszer

Nemrég sikerült egy rokon házaspárral egyszerre hétvégézni. Mivel közelgett már a december az agyam már igencsak ajándékleső üzemmódba került. Ekkor láttam meg, hogy bizony a két kisgyermekkel és a téli időszakkal járó állandó utazási kellékek: gyógyszerek, vitamnok stb. egy kis szatyorban árválkodnak a csomagjaik között. Itt volt a nagyszerű lehetőség, hogy testreszabott neszeszer félét készítsek nekik: lázcsillapítós/fájdalomcsillapítós dobozhoz mérezett gumipántokkat, homeos tubusokra, és homeós tabletta levelekre szabott zsebekkel...

A munkát megelőzően keresgéltem támpontokat a neten, ekkor ástam elő Zita neszeszerét a könyvjelzőimből, a zipzárt ez alapján varrtam be.
Kapott még egy kis szélességet-mélységet, külső és belső zsebeket is... A végeredmény 25 cm széles 20cm magas, 12 cm mély tartó lett.
Ilyen néz ki kívülről:

Ilyen belül (kifordítva):

Így készült:
  • Kiszabtam három fekete lapot (37x32 cm + varrásszél, kettőt külső lapnak, egyet félbejajtva külsőzsebnek), két ugyanolyan méretű steppelt vetexet, 2db 37x 32 cmes zöld anyagot zsebnek...
  • Felvarrtam egy zöld keresztet az egyik külső lapra.
  • A másik külső lapra felvarrtam a kettéhajtott téglalapot zsebnek (6-12,5-12,5-6 cm osztással, a zseb felső szélétől 10 cm-re is letűztem, hogy ne vándoroljanak az aljára a dolgok).
  • A bélés anyagok alsó részére felvartam a zsebeket (kettéhajtott zöld téglalapok) 6-3-3-3-8-8-6 (cm) osztásban, a felső szélétől 8 cmre ezt is letűztem, hogy ne potyogjanak az aljába a gyógyszerek. 2 cm-es fekete gumit varrtam sűrű cikkcakkal a bélésre (a nurofenes dobozra méretezve).


  • Bevarrtam a zipzárt Zita instrukciói szerint (leírás itt).
  • Körbevarrtam a külső és a bélés által alkotott téglalapot úgy, hogy a bélésnél hagytam kifordítónyílást.
  • Levarrtam a bélés rész és a külső rész sarkait.
  • A zippzárnál lévő résznél összegombostűztem a bélés és a külső héj sarkait, levarrtam.
  • Levágtam a sarkokat és ciakkcakkal elvarrtam a szélét.
  • Kifordítottam az egészet, kézzel összeöltögettem a kifordító nyílást. (Valószínűleg az aljára még belülre varrok egy merevítő lapot.)
AMIT MÁSKÉPP CSINÁLNÉK:
Még nekem is nagy lett, pedig én szeretem a nagy neszeszereket. Leginkább a magassága túl nagy, és lehet, hogy felül inkább simán hagynám a tetejét a sarok lecsípés nélkül. Úgy nem tűnnek ilyen behemótnak... Ja és egy fogantyú sem ártana rá...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...